måndag 17 januari 2011

Vår

Åh vilket underbart väder det har varit idag.
Solen har lyst på mig och det har smält och droppat från taken. Det var nog så jag hörde lite fåglar kvittra med. Nu vill jag ha vår. jag bara älskar detta.
Fick en sån lust att putsa fönster , men jag avstod då hela altanen är full med snö. Jag behöver verkligen putsa mina storarumsfönster.

Idag har jag varit i farten minsann. Fick sån energi.
Morgonen startade med promenad med hunden. Sen städade jag ugnen och skafferiet. Plockade ut sånt som inte ingår i min kostcirkel.
Gjorde tacokrydda och grillkrydda efter recept och la i burkar.
Malde nötter och mandel som jag ska ha till bröd.
Dammsög och torkade golven.

En hundrunda till.

Jag har suttit och letat goda LCHF recept på nätet.

Nu ska jag bara laga middag och sen tar jag kväller i gungstolen med stickningen.

Kunde inte låta bli att börja på stickameras januarisocka Seed Stitch Socks av Jeni Chase
Jag var inte med där förra året , men kanske att jag går med i år. så nu har jag två sockar på gång.

Jag har sökt sommarjobb idag med. Måste ju ha ett jobb dom veckorna skolan har lov.

Inga kommentarer: