tisdag 25 januari 2011

Jamen Ååååh

Blir man trött eller. När f..n ska det sluta snöa.
Jag vill faktiskt ha vår nu.

Idag har jag missat ett möte på Af, inte bra.
Skulle dit och söka sommarjobb inom vården för dom var där idag.
Läste på pappret att man kunde komma mellan 1 och 4
Stökade här hemma gjorde i ordning personligt brev och skickade till mor för utskrift då min j....la skrivare dricker bläck även om man tycker att man inte skriver ut.

Åt lunch och fixade mig i ordning och läste på lappen igen.
Hm....... jag skulle alltså varit där från ett till fyra.
Det skulle jag aldrig hinna.

Så jag fick sätta mig och skriva in min ansökan på datorn istället. Tog en timme ungefär att skriva in sej på deras sajt.

Hur kan man tolka så fel. Fast jag var inte den enda som tolkat fel som tur var.
Och det hade ju inte varit så fint att komma för sent precis. Då hade man ju aldrig fått jobb.

Jag har ringt en annan chef idag med , som jag skickat cv om sommarjobb till. Dom skulle börja behandla sina ansökningar på torsdag.
Så nästa vecka skulle jag få veta. Ska man nu börja skolan i mars vill man ju gärna veta att man har ett jobb de nio veckorna som man inte får pengar från något håll till sommaren.

Annars har det inte hänt så mycket här.

I morgon ska jag testa bilen. Får se hur det går.
Har verkligen inga pengar till reparationer nu så här efter jul.

Och garn ska jag nog inte heller köpa i år då lådorna håller på att rasa samman i mitt syrum. jag måste verkligen sticka upp det jag har. Så det blir nog ingen stjärnhopsjal i år.

Nu tror jag det är dags att sätta sig vid tvn och sticka klart Irma och en kopp kaffe på maten.

Inga kommentarer: